Evenementgegevens


13de Rafting Day – 19 augstus 2023

Verdere info volgt nog…

 

 

 

Reglement Rafting Day

Praktisch

  • Je voert per team van 4 rafters een aantal opdrachten op zee uit, tegen de tijd.
  • Locatie: Watersportclub De Windhaan (oostkant van de zeedijk in De Haan)
  • Try-out vanaf 12 uur en start om 14 uur. Einde omstreeks 17.30 uur.
  • Omkleden en douchen kan in de watersportclub. Je kunt er ook gebruik maken van de opbergkastjes.
  • Wetsuits kan je huren in de watersportclub.
  • De prijsuitreiking heeft plaats onmiddellijk na de activiteit, aan de watersportclub. Elk team krijgt een aandenken.

’s Avonds is er een Beach BBQ, georganiseerd door De Windhaan. Inschrijven via www.dewindhaan.be.

De teams strijden om de hoogste eer, maar we dragen fair play hoog in het vaandel. Deelnemen is en blijft belangrijker dan winnen!

Volg onze Facebookpagina om op de hoogte te blijven over dit evenement en alle laatste nieuwtjes.

Afspraken

  • Deelnemers moeten min. 14 jaar zijn.
  • Bij deelname verklaart elke deelnemer in goede gezondheid te verkeren.
  • Max. 21 teams toegelaten.
  • Het raftteam bestaat uit 4 rafters + 1 reserve. De opdrachten worden telkens uitgevoerd door 4 rafters. De reserve kan enkel deelnemen bij een volgende opdracht. De reserve kan telkens iemand anders zijn.
  • Afhankelijk van het aantal ingeschreven teams, wordt er in 3 poules gewerkt. Door loting worden de teams in de poules geplaatst.
  • Alle rafters dragen verplicht een reddingsvest tijdens de opdrachten én de try-out.
  • Naargelang de weersomstandigheden moeten 4 opdrachten tegen de tijd uitgevoerd worden op zee en/of op het strand.
  • Alle opdrachten worden duidelijk uitgelegd en aangetoond aan alle hoofdverantwoordelijken van de teams vóór de start, door de hoofdscheidsrechter van de organisatie. Enkel de hoofdverantwoordelijken van de teams dienen aanwezig te zijn.
  • Elke opdracht begint met een duidelijk signaal.
  • De hoofdscheidsrechter van de organisatie bepaalt de volgorde van de teams aan de startlijn. Bij elke opdracht wijzigt de startplaats.
  • De jury houdt, zowel op land als op zee, de uitvoering van de opdrachten nauwkeurig in het oog. Bij eventuele foute handelingen, wordt bijkomende straftijd toegekend.
  • De jury neemt de tijd op van alle deelnemende teams. De tijd wordt stopgezet als de raft en de 4 rafters over de aankomstlijn zijn.
  • Teams die alle opdrachten tot een goed einde brengen, hebben in de rangschikking voorrang op teams die fouten maken of de opdracht niet volledig uitvoeren.
  • Het team is pas ingeschreven na het online invullen van het inschrijfformulier én storting van het bedrag van €20,00 op het rekeningnummer BE41 0910 1179 3310 met vermelding van teamnaam + naam hoofdverantwoordelijke raftteam.
  • De dag zelf dient de hoofdverantwoordelijke van het team zich aan te melden in het secretariaat. Het secretariaat bevindt zich in de watersportclub De Windhaan.
  • Tijdens het evenement nemen we foto’s, filmpjes, enz. Door in te schrijven ga je akkoord met de publicatie van dit beeldmateriaal op de website en de sociale media van de sportdienst.
  • Wie zich niet aan de regels houdt, is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar daden.

Wil je je deelname annuleren? Geef ons zo snel mogelijk seintje, zodat we iemand die op de reservelijst staat nog de kans kunnen geven om deel te nemen.
We betalen het inschrijvingsgeld terug als je je deelname minstens 10 dagen vóór de startdatum (dus vóór 3/08) annuleert via e-mail.

Nog vragen? Contacteer de sportdienst: sport@dehaan.be

Schrijf je in